Bosh sahifa | Navbatdagi mashg‘ulotga | Meva va sabzavotlarni farqlaymiz

Meva va sabzavotlarni farqlaymiz

Maqsad: bolalarning tevarak-atrofga doir tushuncha va bilimlarini chuqurlashtirish, so‘z boyligini oshirish, son-sanoq, geometrik shakllar haqidagi tushunchalarini mus­tahkamlash, matematika mashg‘ulotida egallagan bilimlarini faollashtirish. Kichkintoylarda kattalar mehnatiga hurmat hissini rivojlantirish. Applikatsiya orqali sabzavot va mevalarni tasvirlash malakasini o‘stirish, tartibli ishlash, ish jihozlaridan to‘g‘ri foydalanish ko‘nikmasini faollashtirish. Sabzavot va mevalar nomi, turi, ishlatilishiga doir bilimlarini og‘zaki bayon etish ko‘nikmasini mustahkamlash. Mantiqiy savol-topshiriqlarni bajarishda mustaqil fikrlash va uni erkin bayon etish madaniyatini rivojlantirish, tabiatga doir tushunchalarini umumlashtirishda yordam berish.

Kerakli jihozlar: proyektor, ekran, slaydlar, sabzavotlar va mevalarning asli hamda mulyaji, xaltacha, suratli kartochkalar, likopcha, sabzavot va meva bo‘laklari, cho‘p, oq qog‘oz, yelim, mo‘yqalam, salfetka, ta’limiy va mantiqiy o‘yinlar kitoblari.

Mashg‘ulotda bolalar faoliyatining o‘zaro bog‘lanishi:

  • axborot-kommunikatsion texnologiyalardan foydalanish;
  • badiiy adabiyot;
  • matematik tasavvurlar;
  • jismoniy rivojlantirish;
  • tevarak-atrof tushunchalari;
  • mantiqiy fikrlash;
  • tasviriy faoliyat;
  • mantiqiy o‘yinlar.

Mashg‘ulotning borishi:

TARBIYACHI: — Bolajonlar, qish faslida kasal bo‘lmaslik uchun biz qaysi meva va sabzavotlardan ko‘proq iste’mol qilamiz? Bolalar javobi. — Juda to‘g‘ri, piyoz, sarimsoq, limon va olmalar juda foydali. Piyoz va sarimsoqni bir so‘z bilan nima deb aytamiz? — Sabzavot. Olma bilan limonni-chi? — Meva.
Qarang, stolda meva va sabzavotlar ko‘p ekan, ularning nomi, qayerda o‘sishi, shakli va rangini aytib beringlarchi.
Endi, mana bu rasmli kartochkalarni oling. Ularda qaysi meva va sabzavotlar tasvirlangan? Ular qayerda pishadi? Mevalarni kim yetishtiradi? Sabzavotlarni kim o‘stiradi? Kartochkalarni tegishli joyga qo‘yib chiqamiz. Shu yo‘l bilan bolalar ikki guruhga bo‘linadi — “Mevalar” va “Sabzavotlar”.
— Men sabzavot va mevalar haqida topish­moq aytaman, siz javoblarini aytasiz, kelishdikmi?! (AKT dan foydalanish)
— Bolalar, siz bu meva va sabzavotlar haqida she’rlar yodlagandingiz. Qani, kim aytib beradi? Bolalar yod olgan she’rlaridan aytib beradilar.

Check Also

Xayr bog‘cha – salom maktab

Maktabga tayyorlov guruhlari uchun bayram ssenariysi Bog‘cha sahnasi bayramona bezatilgan. Devorda atrofi gullar bilan bezatilgan …